close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מכשיר סיפאפ – שינה רציפה היא לא חלום רחוק

מערכת שורשכה חשוון, תשפא12/11/2020

מכירים את זה שאתם מתעוררים בלילה בבהלה בתחושה שאתם לא יכולים לנשום? הקרובים אליכם מדווחים על נחירות בלילה? חווים שינה לא סדירה והתנשמויות כבדות? יכול להיות שאתם סובלים מתופעת דום לב בשינה

תגיות:
צילום: depositphotos
לפני שתקפצו למסקנות, כדאי ללכת להיבדק אצל רופא, ולהימנע מלאבחן את עצמכם דרך האינטרנט. ובכל זאת, מהי תופעת דום לב בשינה? ואיך אפשר להקל עליה משמעותית?

דום לב בשינה – למה זה קורה?
מערכת הנשימה שלנו בנויה מרקמות, שבמהלך היום מאפשרות לאוויר לזרום באופן חופשי. בשעת הלילה, השרירים רפויים, הרקמות בין הלוע לבין חלל הלשון עלולות להתקרב זו לזו, ולהצר את החלל דרכו האוויר יכול לעבור. בגלל שהרקמות מתקרבות, קשה לאוויר לזרום בחופשיות, ולכן קיים קושי בנשימה בשעת השינה. התופעה נפוצה בעיקר אצל גברים, ומושפעת מעודף משקל או מבנה גנטי.
צילום: depositphotos


תופעות לוואי והשלכות
בניגוד לדעה הרווחת, שהתופעה משפיעה על השינה בלבד, חשוב להבין מה הן תופעות הלוואי של תופעת דום נשימה בשינה. במהלך הלילה, כשהגוף מרגיש שאין לו חמצן, הוא נכנס למצב הישרדותי, ומפריש את הורמון הקורטיזול בכמויות גבוהות. בטווח הארוך, הדבר עלול להשפיע על תחושת השובע, וכתוצאה מכך לגרום לעודף משקל. זאת מבלי להזכיר את העייפות המצטברת, בעקבות לילות של שינה מרובת הפרעות. עם זאת, לעיתים המטופל בכלל לא ירגיש את כל הפסקות הנשימה האלו, ויחזור לישון מיד.

מכשיר סיפאפ – שם סוף להפרעות השינה
היום כבר יש פיתרון – מכשיר CPAP (Continuous positive airway pressure) הוא מכשיר נשימה, שמסייע ליצור זרם אוויר בלחץ חיובי מתמשך. המכשיר מיועד למי שנושם בכוחות עצמו, אך זקוק לסיוע במהלך השינה בלילה. המכשיר יסייע למי שחולה במחלות נשימה, ויעזור למנוע את תופעת דום נשימה בשינה.

חשוב להבין שמכשיר הסיפאפ הוא אינו טיפול, אלא הקלה במצב, בדומה למשקפיים ראייה שאינן פותרות את בעית הראייה אך מאפשרות להתמודד איתה. מכשיר סיפאפ מורכב ממסכה שמונחת על הפה ומחוברת לצינור, ופקקים מיוחדים לאף. מכשיר הסיפאפ עובד על לחץ אוויר, ובעצם מרחיק בין הרקמות שמתקרבות. בזכות הרווח בין הפה לחלל הלשון, האוויר יכול לזרום בחופשיות, וסגירת הלוע נמנעת. כך האוויר זורם בחופשיות, וניתן לישון בשלווה מבלי לנחור, ולהרגיש את התחושה ש"אין אוויר".

מכשיר סיפאפ
אפשר להגיד שהמכשיר חולל מעין מהפיכה בכל הנוגע לתחום הפרעות הנשימה בשינה, ושינה את חייהם של מאות אלפי מטופלים. בטרם תחילת השימוש במכשיר, יש להתייעץ עם רופא ולהגדיר את לחץ האוויר שמתאים לנו. המכשיר הוא אוטומטי ומתבסס על אלגוריתם - בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של המכשיר, ניתן לזהות את הפסקת הנשימה עוד לפני שהיא מתרחשת, ולהגביר את לחץ האוויר. בכך הרקמות יתרחקו, והשינה לא תופרע.

בניגוד לדעה הרווחת, מכשיר הסיפאפ אינו "מנשים" את המטופל, אלא פשוט מרחיק את הרקמות.

בדיקת מעבדה
לפני שתרוצו לחנות הציוד הרפואי הקרובה לביתכם ותבקשו להזמין מכשיר סיפאפ, יש לבצע בדיקה במעבדת שינה, שתאבחן האם מכשיר הסיפאפ מתאים לכם. רק אם קיבלתם תשובה חיובית, תוכלו להתקדם עם תהליך רכישת המכשיר.

משנה חיים עבור מטופלים רבים
עבור רבים מכשיר הסיפאפ חולל שינוי של ממש בחיים. חשוב להבין, שאותם אנשים שסובלים מדום נשימה בשינה מתעוררים לרוב עצבניים וקצרי רוח, לאחר לילות ארוכים ללא שינה טובה. מכשיר הסיפאפ מאפשר לאותם אנשים לישון שינה רציפה ועמוקה, מבלי להתעורר מהפסקות הנשימה. בזכות השינה הרציפה, איכות החיים משתפרת באופן משמעותי.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה